contrast: Strategic design
Oversat titel
contrast: Strategisk design
Forfatter
Semester
4. semester
Uddannelse
Udgivelsesår
2011
Afleveret
2011-05-24
Abstract
As a minor Danish manufacturer of quality slippers, it has been in the interest of glerups.dk to have the potential of a new elegant design investigated which should be based on a thinner felt and sold as a private label product. A private label cooperation will help in reaching new markets, add more exposure of the slippers and establish glerups.dk as a leading Danish design icon. Based on this situation, a design strategy has been developed which forms the basis for the development of the new design line.
Som en mindre dansk producent af kvalitetshjemmesko har det været i glerups.dk’s interesse at få undersøgt og afdækket potentialet for at udvikle en ny designlinje bestående af et tyndere filtprodukt kombineret med muligheden for at indgå i private label samarbejder. Et private label samarbejde skal åbne op for nye markedspotentialer, tilføre mere eksponering af hjemmeskoene og fastslå glerups.dk som et dansk design ikon. Med afsæt i denne problemstilling er en designstrategi blevet udformet, som danner grundlaget for udviklingen af den nye designlinje.
Emneord
