Forfatter(e)
Semester
4. semester
Udgivelsesår
2021
Afleveret
2021-05-31
Antal sider
159 pages
Abstract
Med afsæt i den nuværende situation omkring frafaldet af nyuddannede lærere i den danske folkeskole, vil vi undersøge, hvilke faktorer der kan have betydning for at nyuddannede lærer forlader folkeskolen, samt hvilke løsninger der er eller benyttes rundt i landet for at afhjælpe problemet. Ligeledes vil vi undersøge muligheden for at udvikle et digitalt redskab, som kan støtte dem i deres nye erhvervskarriere. Redskabet skal understøtte den nuværende mentorordning og andre induktionsordninger og/eller ændre praksis omkring disse fuldstændigt.
Emneord
nyuddannet ; lærer ; induktionsordning ; digitalt redskab ; PACT ; persona ; MoSCoW ; Scenarier ; Animationsbaseret skitsering ; design ; læring ; praksisfællesskaber ; værdiskabelse ; samarbejdsgruppe ; forlader ; Etienne Wenger ; Etienne Wenger-Trayner og Beverly Wenger-Trayner ; John Zimmerman ; Donald Norman ; Lene Nielsen ; David Benyon ; Liv Sanders ; Gadamer ; hermeneutik ; Research through design ; meningsforhandling ; legitim perifer deltagelse ; social learning space ; læringsbaner
Kolofon: Denne side er en del af AAU Studenterprojekter — Aalborg Universitets studenterprojektportal. Her kan du finde og downloade offentligt tilgængelige kandidatspecialer og masterprojekter fra hele universitetet fra 2008 og frem. Studenterprojekter fra før 2008 kan findes i trykt form på Aalborg Universitetsbibliotek.
Har du spørgsmål til AAU Studenterprojekter eller Aalborg Universitets forskningsregistrering, formidling og analyse, er du altid velkommen til at kontakte VBN-teamet. Du kan også læse mere i AAU Studenterprojekter FAQ.