Forfatter(e)
Semester
4. semester
Udgivelsesår
2004
Afleveret
2007-01-10
Antal sider
68 pages
Abstract
Projektets problemstilling: Hvilket læringspotentiale rummer "Rod i sproget" i forhold til nutidens unge i kraft af den didaktiske tilrettelse, herunder udnyttelsen af det digitale medie? Det læringsteoretisk udgangspunkt tages i David A. Kolbs "Experiental Learning" (1984), Thomas Nissens "Indlæringsformer, særlige procedurekrav og kriterier" (1970) samt Gregory Bateson "De logiske kategorier for læring og kommunikation (1964/1972). Endvidere inddrages mediespecifikke teorier om sproglig og audiovisuel kommunikation. Testen har omfattet to enkelttest og en dobbelttest.
Kolofon: Denne side er en del af AAU Studenterprojekter — Aalborg Universitets studenterprojektportal. Her kan du finde og downloade offentligt tilgængelige kandidatspecialer og masterprojekter fra hele universitetet fra 2008 og frem. Studenterprojekter fra før 2008 kan findes i trykt form på Aalborg Universitetsbibliotek.
Har du spørgsmål til AAU Studenterprojekter eller Aalborg Universitets forskningsregistrering, formidling og analyse, er du altid velkommen til at kontakte VBN-teamet. Du kan også læse mere i AAU Studenterprojekter FAQ.