Term
4. term
Publication year
2018
Submitted on
2018-05-31
Pages
218 pages
Abstract
I dette kandidatprojekt er Nordisk Film Cinema blevet undersøgt. Studiet omhandler, hvordan de Skandinaviske biografer kan skabe mere værdi for deres organisation og for biografgængerne. Nuværende tendenser viser at flere forbrugere i dag forventer og påskønner personaliserede services. Af denne grund begynder mange virksomheder at ændre deres platforme til at efterleve forbrugernes behov. Nye teknologier såsom Internet of Things og digitale services, kan bidrage til at indsamle mere data om forbrugernes præferencer og behov. Studiet forsøger at undersøge, hvordan biograferne kan bruge digitale teknologier til at forbedre deres viden om forbrugerne, samt skabe personalisering. Opgaven er opbygget på grundprincipperne i business modellen STOF. I studiet er der blevet fortaget seks interviews, hvoraf de tre var med Nordisk Film medarbejdere, og de resterende med specialister indenfor privatlivspolitik og sensorer. Et spørgeskema er også blevet distribueret til 152 biografgængere, hvoraf ni efterfølgende interviews er blevet fortaget. Projektet har resulteret i en række anbefalinger til Nordisk Film Cinema. Disse inkluderer anbefalersystemer til personalisering, flere automatiserede processer, fokus på forbrugeren i organisationen, mere vidensdeling i Nordisk Film og en fremadrettet fokus på fremtidens biografgængere og deres behov.
Keywords
Documents
Colophon: This page is part of the AAU Student Projects portal, which is run by Aalborg University. Here, you can find and download publicly available bachelor's theses and master's projects from across the university dating from 2008 onwards. Student projects from before 2008 are available in printed form at Aalborg University Library.
If you have any questions about AAU Student Projects or the research registration, dissemination and analysis at Aalborg University, please feel free to contact the VBN team. You can also find more information in the AAU Student Projects FAQs.