Forfatter(e)
Semester
4. semester
Udgivelsesår
2010
Afleveret
2010-05-31
Antal sider
96 pages
Abstract
På Aarhus School of Business (ASB), Aarhus Universitet, produceres der tre typer videopodcasts. Med udgangspunkt i disse produktioner, vil vi belyse, hvordan de kan anvendes i universitetsundervisning og hvilke udfordringer det stiller til underviserens didaktiske kompetencer. Ved at udvide en konceptualiseringsmodel til undervisningstilrettelæggelse, konkluderer vi, at videopodcasts kan indgå i undervisningen på lige fod med andre læringsressourcer. Udarbejdelsen og anvendelsen af podcasts kræver nye didaktiske kompetencer, i form af eksempelvis overvejelser vedrørende indhold, tilrettelæggelse, formidlingsform, performance etc.
At Aarhus School of Business (ASB), Aarhus University three types of video podcasts are currently being produced. Based on these we want to illustrate how video podcasts can be used in university teaching and the challenges it imposes on the teachers’ didactic competencies. By extending a conceptualization model used for organizing teaching we conclude that video podcasts can be included in teaching on equal terms as other learning resources. The production and the use of podcasts require new didactic competencies such as reflections on content, organization, communication form, performance etc.
Emneord
Kolofon: Denne side er en del af AAU Studenterprojekter — Aalborg Universitets studenterprojektportal. Her kan du finde og downloade offentligt tilgængelige kandidatspecialer og masterprojekter fra hele universitetet fra 2008 og frem. Studenterprojekter fra før 2008 kan findes i trykt form på Aalborg Universitetsbibliotek.
Har du spørgsmål til AAU Studenterprojekter eller Aalborg Universitets forskningsregistrering, formidling og analyse, er du altid velkommen til at kontakte VBN-teamet. Du kan også læse mere i AAU Studenterprojekter FAQ.