Forfatter(e)
Semester
4. semester
Uddannelse
Udgivelsesår
2010
Afleveret
2009-12-10
Antal sider
103 pages
Abstract
Specialets hovedfokus er på, i hvilken grad Danmarks Lærerforening var i stand til at øve indflydelse på rigsdagens arbejde med skolelovene i henholdsvis 1899, 1903 og 1937. Hovedkonklusionen er at DLFs formelle indflydelse steg markant i den første tredjedel af det 20. århundrede.
A comparative analysis of the political influence of the public school teachers in the periods 1895-1903 and 1928-1937. The main focus of the report, is "Danmarks Lærerforening" and to what degree the organisation was able to exert their influence on the danish parliament, in regards to the school laws of 1899, 1903 and 1937. The main conclusion is that "Danmarks Lærerforening" experienced a growing influence in the first third of the 20th century.
Emneord
Kolofon: Denne side er en del af AAU Studenterprojekter — Aalborg Universitets studenterprojektportal. Her kan du finde og downloade offentligt tilgængelige kandidatspecialer og masterprojekter fra hele universitetet fra 2008 og frem. Studenterprojekter fra før 2008 kan findes i trykt form på Aalborg Universitetsbibliotek.
Har du spørgsmål til AAU Studenterprojekter eller Aalborg Universitets forskningsregistrering, formidling og analyse, er du altid velkommen til at kontakte VBN-teamet. Du kan også læse mere i AAU Studenterprojekter FAQ.