Kvalitet i den socialpædagogiske praksis på et døgnbehandlingstilbud: En undersøgelse af socialpædagogers oplevelse af mulighederne for at skabe kvalitet i arbejdet med børn og unge anbragt på et døgnbehandlingstilbud
Oversat titel
Quality in social pedagogical practice in a residential childcare center: A study of social educators' experience of being able to create quality in their daily work with children and young people placed in a residential childcare center
Forfatter
Semester
4. semester
Uddannelse
Udgivelsesår
2020
Afleveret
2020-02-13
Antal sider
78
Abstract
En kvalitativ undersøgelse baseret på syv interviews med socialpædagoger på et døgnbehandlingstilbud. Med udgangspunkt i institutionel organisationsteori undersøges hvordan socialpædagogerne oplever at omgivelserne påvirker deres mulighed for at opnå kvalitet i deres daglige arbejde med anbragte børn og unge.
A qualitative study based on seven interviews with social pedagogues on a residential childcare center. Based on institutional organizational theory, i examine how the social pedagogues experience that the institutions environmental settings affects their ability to achieve quality in their daily work.
Emneord
