Forfatter(e)
Semester
4. semester
Uddannelse
Udgivelsesår
2011
Afleveret
2011-08-01
Antal sider
131 pages
Abstract
Intentionen i specialet er at omsætte og nuancere inklusionstanken med henblik på dens anvendelighed i forhold til psykologpraksis samt at oparbejde perspektiver på psykologfaglighed i konsulentarbejde. Specialet stiller i forbindelse hermed spørgsmål til, hvordan psykologen på det pædagogiske område bør handle og forholde sig i forhold til inklusionsdiskursen på uddannelsesområdet. Spørgsmålet forsøges besvaret gennem en teoretisk samt analytisk bearbejdning af en aktionslæringsbaseret konsultativ intervention med et lærerteam på en nordjysk handelsskole. Fokus i specialet er på konsulenternes praksis og de udfordringer, arbejdet med den inklusionsbaserede intervention giver anledning til.
Kolofon: Denne side er en del af AAU Studenterprojekter — Aalborg Universitets studenterprojektportal. Her kan du finde og downloade offentligt tilgængelige kandidatspecialer og masterprojekter fra hele universitetet fra 2008 og frem. Studenterprojekter fra før 2008 kan findes i trykt form på Aalborg Universitetsbibliotek.
Har du spørgsmål til AAU Studenterprojekter eller Aalborg Universitets forskningsregistrering, formidling og analyse, er du altid velkommen til at kontakte VBN-teamet. Du kan også læse mere i AAU Studenterprojekter FAQ.