Titan - Esports Equipment: Esports Equipment
Student thesis: Master thesis (including HD thesis)
- Louise Bredvig Dalgaard
- Nadiim Mohamed Adel Abd El Fattah Nafei
- Alexander Kjær Andersen
4. term, Industrial Design, Master (Master Programme)
Dette afgangsprojekt omhandler udviklingen af et produkt til den relativt unge esports industri med en vision om at gøre gaming 'sporty'.
Den hurtigt voksende industri har haft svært ved at følge med sin egen succes, med større og større krav stillet til de unge spilleres fysiske formåen, hvor tiden på toppen ofte er flygtig. I modsætningen til mange andre sportsgrene, så er esports udstyret ikke blevet udviklet med specialisering og høj ydeevne i tankerne, til at understøtte de mange hurtige bevægelser og den relative belastning som kroppen udsættes for. Flere og flere spillere får skader og må pensioneres fra sporten inden de er fyldt 25 år, hvilket er et kæmpe problem både for spillerne personligt, men også for sporten som helhed.
Projektet her arbejder med at udvikle et produkt, der formår at minimere risikoen for at få de mest typiske skader, som forekommer i musearmen.'Titan' er et produkt, som erstatter den traditionelle mus ved at være et mere professionelt perifert input device målrettet det kompetitive og meget populære online spil, League of Legends, der spilles på computer platformen. Titan er udviklet med biomekaniske principper i tankerne for at minimere belastningen som musklerne konstant udsættes for, uden at gå på kompromis med spillernes høje krav til ydeevne.
Den hurtigt voksende industri har haft svært ved at følge med sin egen succes, med større og større krav stillet til de unge spilleres fysiske formåen, hvor tiden på toppen ofte er flygtig. I modsætningen til mange andre sportsgrene, så er esports udstyret ikke blevet udviklet med specialisering og høj ydeevne i tankerne, til at understøtte de mange hurtige bevægelser og den relative belastning som kroppen udsættes for. Flere og flere spillere får skader og må pensioneres fra sporten inden de er fyldt 25 år, hvilket er et kæmpe problem både for spillerne personligt, men også for sporten som helhed.
Projektet her arbejder med at udvikle et produkt, der formår at minimere risikoen for at få de mest typiske skader, som forekommer i musearmen.'Titan' er et produkt, som erstatter den traditionelle mus ved at være et mere professionelt perifert input device målrettet det kompetitive og meget populære online spil, League of Legends, der spilles på computer platformen. Titan er udviklet med biomekaniske principper i tankerne for at minimere belastningen som musklerne konstant udsættes for, uden at gå på kompromis med spillernes høje krav til ydeevne.
Language | English |
---|---|
Publication date | 18 May 2017 |
Number of pages | 120 |
Images
