Sig noget! Anvendelse af audioteknologi i undervisningen
Student thesis: Master programme thesis
- Charlotte Jørgensen
4. term, Master of ICT and Learning (MIL) (Continuing education) (Continuing Education Programme (Master))
Masterspecialet begrunder anvendelsen af audiofiler i forbindelse med undervisning.
Der er er anlagt en eksplorativ tilgang, som dels bygger på kvalitativ metode: interview, observation og mindtape og dels på undersøgelser af erfaringer og eksempler på god praksis.
Resultaterne af den indsamlede empiri analyseres i et konstruktivist og socialt læringsperspektiv og ydermere indgår didaktiske overvejelser.
Masterspecialet konkluderer, at fire elementer synes at betydning for læreprocesser, der omfatter brugen af audiofiler i forbindelse med undervisning:
1. Individets interaktivitet
2. Social interaktivitet
3. Individets interaktion
4. Social interaktion
Masterspecialet problematiserer de manglende bedømmelses- og vurderingkriterier i forhold til elevproducerede audiofiler med fagligt indhold.
Samlet konkluderes det i masterspecialet, at anvendelse af audioteknolgi i forbindelse med undervisning understøtter læring.
Language | Danish |
---|---|
Publication date | 2007 |
Number of pages | 76 |
Publishing institution | AAU |