• Anne Støttrup Schiønning Larsen
4. term, Engineering Psychology, Master (Master Programme)
Formålet med dette projekt er at finde frem til, hvilke faktorer der forårsager, at mange kunder ikke benytter den nye teknologi, scan og betal. Projektet laves i et samarbejde med grossist virksomheden Sanistål, som for nylig har implementeret scan og betal i deres fysiske butikker og nu står overfor denne udfordring. For at finde frem til, hvilke faktorer, der skyldes manglende brug, udføres observationer og interviews i en af deres butikker.
Ud fra det opsamlede data udarbejdes en tematisk analyse og på baggrund af denne og sammenholdelse med modellen UTAUT2, findes følgende faktorer: Forventet nytteværdi, Hedonisk værdi, Social indflydelse, Omstændigheder samt Forventet indsats. På baggrund af dette gives anbefalinger med udgangspunkt i Foggs Adfærdsmodel til, hvorledes disse kan ændres, så kunderne i Sanistål fremadrettet benytter scan og betal.
LanguageDanish
Publication date4 Jun 2020
Number of pages72
External collaboratorCombine A/S
Jakob Skovgaard Pedersen jsp@combine.dk
Other
ID: 333589339