Missing adoption of scan and pay: Illustrated from the customer's perspective in Sanistål
Student thesis: Master Thesis and HD Thesis
- Anne Støttrup Schiønning Larsen
4. term, Engineering Psychology, Master (Master Programme)
Formålet med dette projekt er at finde frem til, hvilke faktorer der forårsager, at mange kunder ikke benytter den nye teknologi, scan og betal. Projektet laves i et samarbejde med grossist virksomheden Sanistål, som for nylig har implementeret scan og betal i deres fysiske butikker og nu står overfor denne udfordring. For at finde frem til, hvilke faktorer, der skyldes manglende brug, udføres observationer og interviews i en af deres butikker.
Ud fra det opsamlede data udarbejdes en tematisk analyse og på baggrund af denne og sammenholdelse med modellen UTAUT2, findes følgende faktorer: Forventet nytteværdi, Hedonisk værdi, Social indflydelse, Omstændigheder samt Forventet indsats. På baggrund af dette gives anbefalinger med udgangspunkt i Foggs Adfærdsmodel til, hvorledes disse kan ændres, så kunderne i Sanistål fremadrettet benytter scan og betal.
Ud fra det opsamlede data udarbejdes en tematisk analyse og på baggrund af denne og sammenholdelse med modellen UTAUT2, findes følgende faktorer: Forventet nytteværdi, Hedonisk værdi, Social indflydelse, Omstændigheder samt Forventet indsats. På baggrund af dette gives anbefalinger med udgangspunkt i Foggs Adfærdsmodel til, hvorledes disse kan ændres, så kunderne i Sanistål fremadrettet benytter scan og betal.
Language | Danish |
---|---|
Publication date | 4 Jun 2020 |
Number of pages | 72 |
External collaborator | Combine A/S Jakob Skovgaard Pedersen jsp@combine.dk Other |