Workshoppen - et IKT-kompetenceløft til lærere i folkeskolen
Studenteropgave: Master afgangsprojekt
- Anders Fehrmann
- Allan Madsen
- Line Skov Hansen
4. semester, Master i IKT og Læring (MIL) (Efter- og videreuddannelse) (Masteruddannelse)
Vores problemformulering for dette masterprojekt lyder således:
Hvordan laves et didaktisk design for en workshop, som giver mulighed for at lærere på sigt, kan blive selv-programmerende i forhold til at anvende IKT i deres undervisning?
Vi har forsøgt, at besvare dette spørgsmål med afsæt i et socio-kulturelt perspektiv på læring. Designet af den workshop vi endte op med har desuden fået indhold og form på baggrund af inter-view af undervisere, der har oplevet et turningpoint i forhold til at inddrage IKT i deres undervis-ning, observationer fra anden workshop, samt et webbaseret kompetence uddannelses forløb for bibliotekarer i USA.
Workshoppen er blevet afprøvet for 13 lærere med henblik på at indsamle empiri, erfaringer og viden.
Sprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsesdato | 2009 |
Antal sider | 206 |
Udgivende institution | Aalborg Universitet |
Emneord | workshop, Kompetenceudvikling, IKT, selvprogrammerende |
---|