Videreuddannelse af radiografer: med særlig fokus på didaktik og læringsstile
Studenteropgave: Master afgangsprojekt
- Lene Gerberg
- Ole Verner Olsen
- Lars Hvid
4. semester, Master i IKT og Læring (MIL) (Efter- og videreuddannelse) (Masteruddannelse)
På Bispebjerg Hospitals Røntgenafdeling vil man i samarbejde med Radiografskolen , som de første i Danmark, uddanne radiografer til at beskrive røntgenbilleder. Bispebjerg Hospital har netop startet et projekt, som skal danne evidens for, at dette er muligt på et diagnostisk niveau. Samtidig vurderes den pædagogiske strategi, som anvendes i uddannelsesforløbet
Vi vil i forhold til ovenstående projekt undersøge mulighederne for, at designe en videreuddannelse for radiografer med udgangspunkt i brugerne, IKT, læringsstile, rammefaktorer m.v. Vi vil vurdere, om uddannelsen nødvendigvis skal foregå på en uddannelsesinstitution, eller om den kan flyttes ud på arbejdspladsen.
Vi ved at fremtidens nye medarbejdere betragter IT medier som en selvfølgelig del af deres hverdag. Men er holdningen den samme blandt nutidens medarbejdere og hvordan stiller de sig i forhold til at være mere ansvarlige for egen læring, samt være bevidste om egen læringsstil?
Sprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsesdato | 2007 |
Antal sider | 123 |
Udgivende institution | Aalborg Universitet |
Emneord | Videreuddannelse, Læringsstile, Didaktik, E-læring, Kollaborativ læring, Fleksibelt læringsforløb |
---|