Vidensdeling i et praksisfællesskab - Ansattes betingelser for læring

Studenteropgave: Speciale (inkl. HD afgangsprojekt)

  • Anna Vire Johansen
4. semester, Læring og Forandringsprocesser, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Abstract i relation til den formidlende artikel, som hører til specialet: Nærende artikel formidler resultaterne af en specialeafhandling udarbejdet i foråret 2021. Foruden at formidle undersøgelsens fund i forhold til vidensdelingens påvirkning af de ansattes betingelser for læring, belyser artiklen ligeledes, på hvilken måde samspillet mellem informationsmedarbejderne og dyrepasserne påvirker deres motivation og relation. Til dette gøres brug af Knud Illeris’ (2017) teori om læringens tre dimensioner, Étienne Wengers (1998/2008) teori om praksisfællesskaber foruden Peter Jarvis’ (1987/2017) teori om ikke-læring. Herved påvises det, at vidensdeling er af stor betydning for ansattes betingelser for læring, mulighed for relationsdannelse med andre ansatte samt deres tilhørsforhold til praksis.
SprogDansk
Udgivelsesdato31 maj 2021
Antal sider74
Ekstern samarbejdspartnerAalborg Zoo
no name vbn@aub.aau.dk
Anden
ID: 413294728