Undervisningspodcasts på ASB: om undervisernes udfordringer i forbindelse med udarbejdelse og anvendelse af undervisningspodcast
Studenteropgave: Master afgangsprojekt
- Rikke Hellberg Pedersen
- Anne Catharine Andersen
4. semester, Master i IKT og Læring (MIL) (Efter- og videreuddannelse) (Masteruddannelse)
På Aarhus School of Business (ASB), Aarhus Universitet, produceres der tre typer videopodcasts. Med
udgangspunkt i disse produktioner, vil vi belyse, hvordan de kan anvendes i universitetsundervisning og hvilke udfordringer det stiller til underviserens didaktiske kompetencer. Ved at udvide en
konceptualiseringsmodel til undervisningstilrettelæggelse, konkluderer vi, at videopodcasts kan indgå i undervisningen på lige fod med andre læringsressourcer. Udarbejdelsen og anvendelsen af podcasts
kræver nye didaktiske kompetencer, i form af eksempelvis overvejelser vedrørende indhold,
tilrettelæggelse, formidlingsform, performance etc.
udgangspunkt i disse produktioner, vil vi belyse, hvordan de kan anvendes i universitetsundervisning og hvilke udfordringer det stiller til underviserens didaktiske kompetencer. Ved at udvide en
konceptualiseringsmodel til undervisningstilrettelæggelse, konkluderer vi, at videopodcasts kan indgå i undervisningen på lige fod med andre læringsressourcer. Udarbejdelsen og anvendelsen af podcasts
kræver nye didaktiske kompetencer, i form af eksempelvis overvejelser vedrørende indhold,
tilrettelæggelse, formidlingsform, performance etc.
Sprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsesdato | 2010 |
Antal sider | 96 |
Udgivende institution | Aalborg Universitet |