Undersøgelse af Game Experience og Engagement in Augmented Reality

Studenteropgave: Speciale (inkl. HD afgangsprojekt)

  • Steffen Hedegaard Sørensen
  • Cecilie Kamp
4. semester, Medialogi, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Dette studie undersøgte brugeres spiloplevelse og engagement i et co-lokaliseret samarbejdsspil
udviklet til Væbnermesterskabet 2019. Spillet blev udviklet igennem en iterativ
process, hvor kravene til systemet blev undersøgt og defineret ved hjælp af brugerundersøgelser.
Derefter blev en prototype produceret, som udviklede sig igennem flere iterationer og
evalueringer. Til Væbnermesterskabet 2019 prøvede 183 grupper spillet og der blev indsamlet
642 spørgeskemabesvarelser. Spørgeskemaerne viste en signifikant sammenhæng mellem
køn og følelse af kompetence, og mellem alder, træthedsfølelse og adfærdsmæssig involvering.
Derudover blev den færdige version af spillet sammenlignet med den næstesidste version
og der blev fundet signifikant lavere niveauer i deltagernes følelse af; anspændthed/irritation,
udfordring, negativ oplevelse og psykologisk involvering - negative følelser.
SpecialiseringsretningInteraktion
SprogEngelsk
Udgivelsesdato10 mar. 2019
Antal sider72
ID: 305540284