• Mikkel Laursen
4. semester, Medialogi, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Proceduremæssig indholdsgenerering til spil har vist sig som en effektiv metode til at generer spilindhold. I dette projekt forsøger vi at skabe et udviklingsværktøj til et fysikbaseret banebygnings puzzle spil baseret på dominoeffekten. Værktøjet kombinerer proceduregenerering med kvaliteten af hånddesignet spilindhold. Projektet udforsker en genererings process, der kombinerer avancerede spiludviklingsværktøjer, proceduremæssige genereringsmetoder til puzzle spil og graf teori for at skabe et genereringsværktøj, der deler generationsprocessen i de tre faser: Niveaugenerering, puslespilgeneration & puslespilevaluering. I hver fase af generationsprocessen er designeren i stand til at foretage ikke-destruktive ændringer, hvorfra generationsprocessen kan fortsættes. Selvom der ikke blev foretaget nogen evaluering, kan genereringsprocessen af værktøjet stadig betragtes som en succes i det den reducere udviklings tiden og øger kvaliteten af resultatet markant.
SpecialiseringsretningSpil
SprogEngelsk
Udgivelsesdato2021
Antal sider56
Ekstern samarbejdspartnerTruemax Copenhagen Academy
Victor Skarbye v.skarbye@gmail.com
Anden
ID: 413065694