• Luca Mangano
  • Emil Rosenlund Høeg
4. semester, Medialogi, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Dette speciale præsenterer en undersøgelse om hvorledes Virtual Reality (VR) kan anvendes til træning for personer med Autisme Spektrum Forstyrrelse (ASF), i særdeleshed til træning af adfærd og adaptive færdigheder. Undersøgelsen bevægede sig fra traditionelle adaptive færdighedstræningsteknikker, teorier og almindelig praksis, til et fokus på teknologi og VR til overførsel og træning. VR-Systemet er konstrueret i samarbejde med Valhøj Skole i Rødovre, og evalueret ved en sammenlignende undersøgelse (n=9) i er rigtigt supermarked. Efter 7 sessioner i løbet af 2 uger for blev behandlingsgruppen, blev deltagerne evalueret igen. Der blev fundet en signifikant forskel (P < 0.05) med in Difference in Difference regression, med tilføjede forklarende variable. På trods af den lille stikprøve, vurderer vi at vi fandt en effekt ved behandlingen, ydermere på baggrund af kvalitative præstationsmålinger.
SpecialiseringsretningInteraktion
SprogEngelsk
Udgivelsesdato2 jun. 2017
Antal sider131
Ekstern samarbejdspartnerValhøj Skole
Claes Kiilsgaard claeskiilsgaard@gmail.com
Anden
ID: 259022209