Tosprogede elevers indlæring og integation i Grundskolen - en analyse af lærernes interaktion med disse elever gennem Aalborg kommunes grundskoler
Studenteropgave: Kandidatspeciale og HD afgangsprojekt
- Khadija Veronique Kabungulu Mbilizi
4. semester, Politik og Administration, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Specialet omfatter tosprogede elevers faglige udvikling og integration gennem grundskolen, med udgangspunkt i Aalborg kommunes grundskoler og med fokus på kønsforskel. Gennem interviews med tosprogede konsulenter og skolelærere ønsker specialet at belyse, om arbejdstilgangen på to af kommunens grundskoler – bevidst eller ubevidst – kan have en indvirkning på disse elevers indlærings- og integrationsudvikling. Aalborg kommune er valgt som case i specialet, fordi kommunen i en lang periode har undersøgt og udviklet retningslinjer, som fokuserer på at forbedre tosprogede elevers indlæring, trivsel og uddannelsesmuligheder.
Sprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsesdato | 1 jun. 2019 |
Antal sider | 75 |
Emneord | foreigner pupils, integration, learning, interculture dialogue, intercultural relation, primaryschool system, policy, tosprogede elever, dansk som andet sprog, DSA |
---|
Billeder
