TileShifter: Et Peer-2-Peer Multiplayer Spil til Smartphones
Studenteropgave: Kandidatspeciale og HD afgangsprojekt
- Jais Heslegrave
- Thomas Justesen
2. semester, Datalogi, Kandidat (Kandidatuddannelse)
De fleste mennesker har prøvet at kede sig, mens de venter på noget, om det er en bus eller en person der er forsinket til et møde.
Siden Smartphones begyndte at overtage mobiltelefon markedet, har flere og flere mennesker en tendens til at bruge deres smartphones til at fylde perioder med kedsomhed, enten med arbejde - såsom at læse og respondere på mail eller med underholdning - såsom spil.
På grund af det hastigt voksende marked for Smartphones og stigningen i antallet af interesserede forbrugere, er flere og flere applikationer til Smartphones blevet udviklet. Imidlertid understøtter meget få spil multiplayer, især for større grupper af mennesker.
TileShifter er produktet af dette projekt, og er et forsøg på at udvikle et action-pakket, skalerbar, Peer-2-peer multiplayer spil. Målet er at bevise, at selv om ressourcer på mobiltelefoner er lave, er Smartphones på et stadium, hvor skalerbar multiplayer er muligt. Løsningen for TileShifter er at indføre et brugerdefineret sæt af algoritmer, som korrelerer godt med spildesignet og en virtuel verden af tiles.
Siden Smartphones begyndte at overtage mobiltelefon markedet, har flere og flere mennesker en tendens til at bruge deres smartphones til at fylde perioder med kedsomhed, enten med arbejde - såsom at læse og respondere på mail eller med underholdning - såsom spil.
På grund af det hastigt voksende marked for Smartphones og stigningen i antallet af interesserede forbrugere, er flere og flere applikationer til Smartphones blevet udviklet. Imidlertid understøtter meget få spil multiplayer, især for større grupper af mennesker.
TileShifter er produktet af dette projekt, og er et forsøg på at udvikle et action-pakket, skalerbar, Peer-2-peer multiplayer spil. Målet er at bevise, at selv om ressourcer på mobiltelefoner er lave, er Smartphones på et stadium, hvor skalerbar multiplayer er muligt. Løsningen for TileShifter er at indføre et brugerdefineret sæt af algoritmer, som korrelerer godt med spildesignet og en virtuel verden af tiles.
Sprog | Engelsk |
---|---|
Udgivelsesdato | 29 jul. 2011 |
Antal sider | 77 |
Billeder

Screenshots