TellStory: Et medialogi projekt om storytelling i håndholdte spil
Studenteropgave: Speciale (inkl. HD afgangsprojekt)
- David Lindholm
4. semester, Medialogi, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Denne rapport beskriver et project udført for at udforske storytelling i et spil på en håndholdt platform. Programmet der blev brugt i testen er en lille spil-lignende iPhone app, som er implementeret ved hjælp af iPhone SDK 3.2 og diverse andre værktøjer.
Programmet fortæller to historier på to forskellige måder: Non-player character (NPC) og ren text. En lille gruppe folk blev testet for at evaluere forskellen mellem at have en figur der til at fortælle historien, frem for bare at læse en skærm fuld af tekst. Resultaterne giver indblik i hvilke faktorer der påvirker storytelling i et håndholdt spil, så vel som forståelsen af historien, og hvad den enkelte foretrækker.
Programmet fortæller to historier på to forskellige måder: Non-player character (NPC) og ren text. En lille gruppe folk blev testet for at evaluere forskellen mellem at have en figur der til at fortælle historien, frem for bare at læse en skærm fuld af tekst. Resultaterne giver indblik i hvilke faktorer der påvirker storytelling i et håndholdt spil, så vel som forståelsen af historien, og hvad den enkelte foretrækker.
Sprog | Engelsk |
---|---|
Udgivelsesdato | 16 aug. 2010 |
Antal sider | 64 |
Udgivende institution | Aalborg Universitet |