Strategisk Digital Designtænkning
Studenteropgave: Kandidatspeciale og HD afgangsprojekt

- Peter Vistisen
4. semester, Interaktive Digitale Medier, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Dette speciale omhandler den teoretiske konstruktion og første empiriske perspektivering af forfatterens opstillede 3-D-model (Tre Domæners Model).
Modellen er et forsøg på, at opstille et teoretisk og retorisk redskab til at begribe og diskutere genstandsfeltet for strategisk digital designtænkning i dets forskellige praksisformer.
Strategisk digital designtænkning forstås i specialets optik, som det særlige genstandsfelt og rationale, hvor humanistisk brugercenteret designtænkning operationaliseres på et forretningstrategisk niveau.
Derved etableres fundamentet for at udforske, facilitere og integrere potentialet i nye medier og digitale teknologier, til at skabe grundlag for kulturel innovation praksis.
Strategisk digital designtænkning forstås i specialets optik, som det særlige genstandsfelt og rationale, hvor humanistisk brugercenteret designtænkning operationaliseres på et forretningstrategisk niveau.
Derved etableres fundamentet for at udforske, facilitere og integrere potentialet i nye medier og digitale teknologier, til at skabe grundlag for kulturel innovation praksis.
Sprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsesdato | 1 aug. 2011 |
Antal sider | 78 |