Simulering af en avatar representation ved brug af 3-points

Studenteropgave: Speciale (inkl. HD afgangsprojekt)

  • Michelle Fly
4. semester, Medialogi, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Avatar repræsentation i Virtual Reality (VR) er simuleret ved brug af den tilgængelige sporings data fra et VR headset, som normalt har 3-point sporing (Head Mounted Display (HMD) og to controller). Sporings dataen kan repræsentere hovedet og hænderne for en bruger, men resten af kroppen såsom overkroppen, hofter, ben, osv. har brug for regler for hvordan de skal bevæge sig i forbindelse med avatar repræsentationen. Løsningen præsenteret i dette speciale er baseret på fysik of adfærd af hvordan en krop i virkeligheden ville opføre sig. Avataren evaluerer sin balance og afgør om den skal modvirke eventuel uligevægt ved at tage et skridt og at flytte avatarens fødder.
SpecialiseringsretningSpil
SprogEngelsk
Udgivelsesdato27 maj 2021
Antal sider7
ID: 412990498