• Jeppe Gordon Knudsen
Specialet er et mikrosociologisk klasserumsstudie, der fokuserer på, hvorledes anvendelse af spilbaseret læring påvirker det sociale mulighedsrum omkring undervisningen. I specialet undersøges Skolen i spil-metoden, som den anvendes i et tre uger langt pilotforløb i en tredje klasse.
Gennem en analyse af de fysiske rum, fællesskabets design og metodens kompleksitet belyser specialet de deltagelsesmulighed, eleverne opnår gennem metoden. Specialet undersøger desuden Spil i skolen-metodens generelle anvendelsesmulighed og potentiale som redskab i den almindelige folkeskolelærers metoderepertoire.
SprogDansk
Udgivelsesdato28 maj 2015
Antal sider59
Ekstern samarbejdspartnerSkovby skolen
Lærer Stine Tollestrup stollestrupj@gmail.com
Informantgruppe
Skolen i spil
Ejer Tore Neergaard Kjellow tore@skolenispil.dk
Informantgruppe
Skolen i spil
Ejer Stine Melgaard Lassen stine@skolenispil.dk
Informantgruppe
ID: 213126481