Sammenspil: Et mikrosociologisk studie af deltagelsesmulighed gennem spilbaseret læring
Studenteropgave: Master afgangsprojekt
- Jeppe Gordon Knudsen
4. semester, Master i IKT og Læring (MIL) (Efter- og videreuddannelse) (Masteruddannelse)
Specialet er et mikrosociologisk klasserumsstudie, der fokuserer på, hvorledes anvendelse af spilbaseret læring påvirker det sociale mulighedsrum omkring undervisningen. I specialet undersøges Skolen i spil-metoden, som den anvendes i et tre uger langt pilotforløb i en tredje klasse.
Gennem en analyse af de fysiske rum, fællesskabets design og metodens kompleksitet belyser specialet de deltagelsesmulighed, eleverne opnår gennem metoden. Specialet undersøger desuden Spil i skolen-metodens generelle anvendelsesmulighed og potentiale som redskab i den almindelige folkeskolelærers metoderepertoire.
Gennem en analyse af de fysiske rum, fællesskabets design og metodens kompleksitet belyser specialet de deltagelsesmulighed, eleverne opnår gennem metoden. Specialet undersøger desuden Spil i skolen-metodens generelle anvendelsesmulighed og potentiale som redskab i den almindelige folkeskolelærers metoderepertoire.
Sprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsesdato | 28 maj 2015 |
Antal sider | 59 |
Ekstern samarbejdspartner | Skovby skolen Lærer Stine Tollestrup stollestrupj@gmail.com Informantgruppe Skolen i spilEjer Tore Neergaard Kjellow tore@skolenispil.dk Informantgruppe Skolen i spilEjer Stine Melgaard Lassen stine@skolenispil.dk Informantgruppe |