Sådan skabes gode brugeroplevelser med et magasin til iPad
Studenteropgave: Kandidatspeciale og HD afgangsprojekt
- Mathias Klausen
- Trine Thomsen
4. semester, Oplevelsesdesign (cand.it.), Kandidat (Kandidatuddannelse)
I dette speciale skabes et koncept for et nyt iPad-magasin. Konceptet imødekommer ønsker og behov, som målgruppen bestående af 18-36-årige universitetsstuderende gennem omfattende brugerundersøgelser giver udtryk for. Konceptet giver et svar på, hvordan den økonomiske værdi af journalistisk arbejde kan tilbagevindes gennem et personligt, fleksibelt iPad-magasin på dansk, som brugeren selv sammensætter. Både den umiddelbare oplevelse ud fra fem forskellige iPad-magasiner samt oplevelsen over tid undersøges, og med udgangspunkt i disse undersøgelser indgår brugere i målgruppen i en brugerdreven innovationsproces, og deres input implementeres i konceptet.
Sprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsesdato | 1 aug. 2011 |
Antal sider | 222 |