PathVR - User Experience in Virtual Reality: Analysing user experience in a virtual environment
Studenteropgave: Kandidatspeciale og HD afgangsprojekt
- Esben Mørch Nygaard
- Ilinca-Daria Ostaci
- Stefan Secara
- Thomas Møller
4. semester, Medialogi, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Virtual reality tænkes at være en af nutidens hurtigst voksende medier som nu dækker mange kendte markeder såsom helbred, mode, sport og uddannelse for at nævne nogle få (Virtual Reality Society, 2017). Udover de her klassiske områder af brug, så har virtual reality fået betragteligt interesse fra user-centered design (UCD) fællesskabet, som for eksempelvis leder vejen for at skabe et virtuelt rundvisning af universiteter for studerende.
I løbet af dette studie er der blevet udviklet et værktøj til at kunne promovere i virtual reality, dette værktøj er blevet udviklet i et to års samarbejde med Public Relations (PR) afdeling på Aalborg Universitet Esbjerg. Værktøjet var designet til reklamering og implantationen af prototypen som har dækket personaer og dens hovedkomponent af UCD metodologi, er dedikeret til at opfylde de forskelige brugers forventninger. Brugernes bidrag til programmets overordnet brugeroplevelse og presence er blevet analyseret individuelt. Resultaterne viste at personaerne som UCD metodologi ikke havde nogen indflydelse på niveauet af presence af brugeroplevelsen, iforhold til brugers interaktion med VR programmet.
I løbet af dette studie er der blevet udviklet et værktøj til at kunne promovere i virtual reality, dette værktøj er blevet udviklet i et to års samarbejde med Public Relations (PR) afdeling på Aalborg Universitet Esbjerg. Værktøjet var designet til reklamering og implantationen af prototypen som har dækket personaer og dens hovedkomponent af UCD metodologi, er dedikeret til at opfylde de forskelige brugers forventninger. Brugernes bidrag til programmets overordnet brugeroplevelse og presence er blevet analyseret individuelt. Resultaterne viste at personaerne som UCD metodologi ikke havde nogen indflydelse på niveauet af presence af brugeroplevelsen, iforhold til brugers interaktion med VR programmet.
Specialiseringsretning | Interaktion |
---|---|
Sprog | Engelsk |
Udgivelsesdato | 31 maj 2019 |
Antal sider | 111 |