Multiliteracy som mål og middel for EUD-elever med svage læse- og skrivekompetencer
Studenteropgave: Master afgangsprojekt
- Mads Vesterager Madsen
4. semester, Master i IKT og Læring (MIL) (Efter- og videreuddannelse) (Masteruddannelse)
Problemformulering:
Hvordan kan et didaktisk design med inddragelse af multimodale elementer og remediering tilrettelægges og gennemføres med henblik på at facilitere tilegnelse af multiliteracykompetencer for elever på EUD med svage læse- og skrivekompetencer?
- Hvordan kan den læse-skrive-udfordrede elevs læsning af undervisningsmidlerne stilladseres og derigennem styrke elevens multiliteracykompetencer?
Hvordan kan et didaktisk design med inddragelse af multimodale elementer og remediering tilrettelægges og gennemføres med henblik på at facilitere tilegnelse af multiliteracykompetencer for elever på EUD med svage læse- og skrivekompetencer?
- Hvordan kan den læse-skrive-udfordrede elevs læsning af undervisningsmidlerne stilladseres og derigennem styrke elevens multiliteracykompetencer?
Sprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsesdato | 30 jun. 2016 |
Antal sider | 47 |
Emneord | Multiliteracy, læsevanskeligheder, multimodalitet, remediering, stilladsering, læseguide, i-bog |
---|