Metode til udvikling af en IT-platform til undervisning: - et IT-baseret pædagogisk kvantespring på Agri College Aalborg
Studenteropgave: Master afgangsprojekt
- Tina Grønborg
4. semester, Master i IKT og Læring (MIL) (Efter- og videreuddannelse) (Masteruddannelse)
Med baggrund i et udviklingsprojekt, hvor formålet er at udvikle en digital opgavebank til undervisere, udføres en IT-forundersøgelse på Agri College Aalborg, ACA. Forundersøgelsens metode bygger primært på en etnografisk tilgang og en brugercentreret tilgang. Denne metode sammenlignes herefter med MUST-metoden, som er en dansk udviklet metode indenfor feltet Participatory Design. Der konkluderes dels på den konkrete undersøgelse på ACA, men også på anvendeligheden af MUST-metoden som metode til udvikling af en IT-platform til undervisere.
Sprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsesdato | 2009 |
Antal sider | 86 |
Udgivende institution | Agri College Aalborg |
Billeder
