• Mads Hagemann Nielsen
  • Simonas Garbaciauskas
4. semester, Medialogi, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Dette projekt undersøger hvordan Virtual Reality (VR) skaber spændene nye muligheder indenfor museums installationer, specielt med hensyn til interaktions metoder. Med teknologier så som HTC Vive og Leap Motion er det nu muligt at skabe meget mere naturlige interaktioner i VR verdener. Ved hjælp af Spilbaseret Læring og Spil Design forskning har forfatterne brugt en iterativ design proces til at skabe en VR oplevelse der placere en enkelt person som kanonér på Mosede Fort under Første Verdenskrig og op til flere andre som hjælpehold til at lave udregninger med et kort. Dette produkt skal bruges af Greve Museum, som et læringsværktøj på Mosede Fort udstillingen, når det er færdigudviklet. Projekt eksperimentet undersøgte installationens bruger oplevelse med interaktionsmetoden som en uafhængig variable. Resultaterne viste at selvom HTC Vive controllerne og Leap Motion kunne give en sjov oplevelse så havde de fleste test personer problemer med at bruge Leap Motion.
SpecialiseringsretningSpil
SprogEngelsk
Udgivelsesdato26 maj 2016
Antal sider90
ID: 234123373