Interaction Methods for Virtual Reality Installations in Museum Environments: An investigation into the usability and practicality of different VR interaction methods for a museum installation
Studenteropgave: Kandidatspeciale og HD afgangsprojekt
- Mads Hagemann Nielsen
- Simonas Garbaciauskas
4. semester, Medialogi, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Dette projekt undersøger hvordan Virtual Reality (VR) skaber spændene nye muligheder indenfor museums installationer, specielt med hensyn til interaktions metoder. Med teknologier så som HTC Vive og Leap Motion er det nu muligt at skabe meget mere naturlige interaktioner i VR verdener. Ved hjælp af Spilbaseret Læring og Spil Design forskning har forfatterne brugt en iterativ design proces til at skabe en VR oplevelse der placere en enkelt person som kanonér på Mosede Fort under Første Verdenskrig og op til flere andre som hjælpehold til at lave udregninger med et kort. Dette produkt skal bruges af Greve Museum, som et læringsværktøj på Mosede Fort udstillingen, når det er færdigudviklet. Projekt eksperimentet undersøgte installationens bruger oplevelse med interaktionsmetoden som en uafhængig variable. Resultaterne viste at selvom HTC Vive controllerne og Leap Motion kunne give en sjov oplevelse så havde de fleste test personer problemer med at bruge Leap Motion.
Specialiseringsretning | Spil |
---|---|
Sprog | Engelsk |
Udgivelsesdato | 26 maj 2016 |
Antal sider | 90 |
Emneord | Virtual Reality, GBL, Virtual Reality Installation, Museum Installation, Interaction Methods, Traditional Interaction, Natural Interaction, Semi-Natural Interaction, Game-Based Learning |
---|