Gunhild kommer desværre ikke i dag, børn. Et designbaseret forskningstudie om understøttelsen af induktionsprogrammer i den danske folkeskole.
Studenteropgave: Kandidatspeciale og HD afgangsprojekt
- Sif Amalie Cavling
- Linnea Lone Carlsson
- Astrid Moody Elsberg
4. semester, It, læring og organisatorisk omstilling (cand.it), Kandidat (Kandidatuddannelse)
Med afsæt i den nuværende situation omkring frafaldet af nyuddannede lærere i den danske folkeskole, vil vi undersøge, hvilke faktorer der kan have betydning for at nyuddannede lærer forlader folkeskolen, samt hvilke løsninger der er eller benyttes rundt i landet for at afhjælpe problemet. Ligeledes vil vi undersøge muligheden for at udvikle et digitalt redskab, som kan støtte dem i deres nye erhvervskarriere. Redskabet skal understøtte den nuværende mentorordning og andre induktionsordninger og/eller ændre praksis omkring disse fuldstændigt.
Sprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsesdato | 31 maj 2021 |
Antal sider | 159 |
Billeder
