GoAnimate i Skolen - et it-didaktisk design i det 21. århundrede
Studenteropgave: Kandidatspeciale og HD afgangsprojekt
- Stefan Kronow
4. semester, It, læring og organisatorisk omstilling (cand.it), Kandidat (Kandidatuddannelse)
Mit mål med specialeopgaven er at undersøge, hvorvidt lærere kan anvende animationsværktøjet GoAnimate i undervisningen hvor lærerens primære funktion er at fungere som organisator og facilitator af læreprocessen, dvs. sætte rammer og mål for undervisningen, men ikke fungerer som underviser (ekspert) af selve it-værktøjet. Desuden undersøger jeg, hvorvidt eleverne selv kan lære at bruge et it-værktøj og i hvilken grad de er selvkørende i deres egne (digitale) læreprocesser. I samme ombæring designer og udvikler jeg en hjemmeside, som kan hjælpe lærere godt i gang med at bruge animationsværktøjet GoAnimate i deres undervisning uden at de behøver at sætte sig for meget ind i værktøjet først. Dermed gøres eleverne så selvkørende som muligt i deres arbejdsproces med animationsværktøjet.
Sprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsesdato | 1 aug. 2016 |
Antal sider | 63 |
Emneord | 21.århundredes kompetencer |
---|