• Jens Christian Morten Laursen
4. semester, Medialogi, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Dette speciale dokumenterer udviklingen af en væske simulering til Unity3D spil motoren, baseret på Navier-Stokes ligningerne implementeret på en 2D Eulerian gitterstruktur kombineret med et højde felt. Fokus for denne simulering er en real time og grafisk realistisk væske simulator der kan håndtere forskellige typer væsker, samt interaktionen mellem væske og objekter med varierende massefylde. Dette speciale giver en introduktion til fysikken bag grafisk væske dynamik, en kort beskrivelse af forskellene p ̊a eksisterende simuleringer, en beskrivelse af emner, der er relevante for dette speciale, samt en beskrivelse af de ligninger der som er blevet brugt til at skabe en væske simulering.
Den resulterende simulering kan h ̊andtere mindre mængder væske med just ́erbar tyktflydenhed, bruger-tilført kraftpåvirkning, to-vejs interaktion mellem væske og objekter med varierende massefylde ved interaktive hastigheder (> 60 FPS).
SpecialiseringsretningSpil
SprogEngelsk
Udgivelsesdato30 maj 2013
Antal sider66
ID: 76946422