• Frederik Ditlev Frøling Nielsen
  • Patrick Øllegaard Chieu
4. semester, Medialogi, Kandidat (Kandidatuddannelse)
I kraft af at spilindustrien bliver ved med at vokse sig større og større, stiger behovet ligeledes for præcise metoder til at måle hvad der holder spillere engageret i at spille spil. Selvom at måle f.eks. “Engagement”, “Flow” eller “Immersion” uden tvivl er vigtigt for fremtiden af spiludvikling, argumenterer vi for at lysten til at fortsætte med at spille, er helt essentiel for et spils succes.

Vores problemformulering lyder:


"How can a test methodology framework be designed to evaluate continuation desire in interactive narratives, in a way that gives deeper insight into the specific causes of engagement, and how does the presentation of narrative structures affect players' level of continuation desire?"

Resultatet af vores eksperiment, som blev udført for at evaluere hvorvidt vores framework var en succes, viste at det var istand til at måle lysten til at fortsætte, men viste ydermere at der er brug for mere arbejde for at bekræfte dens validitet. Ydermere tager frameworket ikke højde for hvor meget hver kategori bidrager til den egentlige lyst til at fortsætte. Afslutningsvist viste vores eksperiment at narrative strukturer ikke har signifikant påvirkning på spilleres lyst til at fortsætte med at spille, men at visse strukturer kan påvirke deres lyst til at genspille spillet.
SpecialiseringsretningSpil
SprogEngelsk
Udgivelsesdato2 jun. 2017
Antal sider140
ID: 258872067