En Konstant Kompagnon: Et konsistent brugergrænsefladedesign til flere platforme
Studenteropgave: Kandidatspeciale og HD afgangsprojekt
- Michael Harlev Kristensen
4. semester, Interaktive Digitale Medier, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Dette projekt omhandler udviklingen af en grænseflade til tre separate og unikke platforme; computeren med tastatur og mus, konsoller med håndholdte joypads og tablet med en direkte interaktion i dens touch interface. Projektet bruger Dungeons & Dragons, 5. udgaves regelsæt for at starte processen, og passerer gennem faserne platformsanalyse, spil-design og endelig slutresultatet et prototype design til en grænseflade, der forsøger at fungere lige godt på alle tre platforme.
Problem-definitionen i dette projekt er i øjeblikket ikke besvaret, men det er stærkt indikeret, at det faktisk er muligt at lave disse former for grænseflader uden at ofre brugervenlighed.
Sprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsesdato | 30 nov. 2015 |
Antal sider | 44 |
Emneord | User Interface Design, Game Design |
---|