Designing for Sustainable Mobility: Preparing to advance the urban bicycle structure of Madrid.
Studenteropgave: Kandidatspeciale og HD afgangsprojekt
- Jorge Sanz Fernandez
4. semester, Bæredygtigt design, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Madrid i øjeblikket vært bil domineret mobilitet, delvist afbødes ved en omfattende offentlig transport service. Byen begyndte at udvikle en cykel-infrastruktur, og antallet af cyklister steget støt. Imidlertid er det netværk af cykelstier endnu ikke færdig heller godt forbundet i de fleste af sine point, og cyklisten gruppen har endnu ikke nået såkaldte "kritiske masse".
Projektet undersøger de nuværende forhold mobilitet, især med hensyn til cykling. Vi foreslår indgreb, der ser på hurtig etablering cykelinfrastruktur, udvide tilgang ved at inddrage supplerende og understøttende elementer. Forslaget fremmer den generelle debat og overvejelser, og bidrager til udviklingen af ikke-motoriseret mobilitet med konceptuelle forslag.
Der er bred enighed om, at ikke hurtigt opstår bæredygtige forbedringer. Tværtimod, de ske på grund af et sæt af små justeringer og arrangementer placeret over en lang tidshorisont, med komplekse interaktioner mellem konkurrerende grupper af aktører. Koordineringen af disse begivenheder og aktører styrker overgangen til et mere bæredygtigt system.
De kørselsvejledningen ved internationale og institutionelle rapporter og af myndighederne og personligheder interviewede har været overvejet, og er en signi cant del af den konceptuelle udvikling. Metoden omfatter interviews, planlægningsværktøjer, grænsebetingelser objekter og eksperters observationer. Den teoretiske ramme omfatter Multi-Level Perspective (MLP) som den analytiske rygrad, og Strategic Niche Management (SNM) praktiske retningslinjer.
Projektet afsluttes ved at give en gruppe af interventioner, der vil styrke de fire dimensioner af niche, nemlig: (1) artikulation af forventninger, (2) lettelse af sociale netværk og (3) læringsprocesser, og (4) oprettelse af eksterne links . Derudover en overgang til bæredygtighed i byerne kræver trinvise handlinger fra både den lokale regeringsførelse og borgerne, for at lette sameksistensen af forskellige transportmidler, bemyndige bæredygtige dem og moderat ineffektiv energiforbrug. Komplementære metoder omfavne flere perspektiver kan forbedre udviklingen af effektive løsninger.
Projektet undersøger de nuværende forhold mobilitet, især med hensyn til cykling. Vi foreslår indgreb, der ser på hurtig etablering cykelinfrastruktur, udvide tilgang ved at inddrage supplerende og understøttende elementer. Forslaget fremmer den generelle debat og overvejelser, og bidrager til udviklingen af ikke-motoriseret mobilitet med konceptuelle forslag.
Der er bred enighed om, at ikke hurtigt opstår bæredygtige forbedringer. Tværtimod, de ske på grund af et sæt af små justeringer og arrangementer placeret over en lang tidshorisont, med komplekse interaktioner mellem konkurrerende grupper af aktører. Koordineringen af disse begivenheder og aktører styrker overgangen til et mere bæredygtigt system.
De kørselsvejledningen ved internationale og institutionelle rapporter og af myndighederne og personligheder interviewede har været overvejet, og er en signi cant del af den konceptuelle udvikling. Metoden omfatter interviews, planlægningsværktøjer, grænsebetingelser objekter og eksperters observationer. Den teoretiske ramme omfatter Multi-Level Perspective (MLP) som den analytiske rygrad, og Strategic Niche Management (SNM) praktiske retningslinjer.
Projektet afsluttes ved at give en gruppe af interventioner, der vil styrke de fire dimensioner af niche, nemlig: (1) artikulation af forventninger, (2) lettelse af sociale netværk og (3) læringsprocesser, og (4) oprettelse af eksterne links . Derudover en overgang til bæredygtighed i byerne kræver trinvise handlinger fra både den lokale regeringsførelse og borgerne, for at lette sameksistensen af forskellige transportmidler, bemyndige bæredygtige dem og moderat ineffektiv energiforbrug. Komplementære metoder omfavne flere perspektiver kan forbedre udviklingen af effektive løsninger.
Sprog | Engelsk |
---|---|
Udgivelsesdato | 1 nov. 2016 |
Antal sider | 74 |