• Caroline Maria Christina Weimann
  • Sofie Elisabeth Krog
I dette kandidatprojekt er Nordisk Film Cinema blevet undersøgt. Studiet omhandler, hvordan de Skandinaviske biografer kan skabe mere værdi for deres organisation og for biografgængerne. Nuværende tendenser viser at flere forbrugere i dag forventer og påskønner personaliserede services. Af denne grund begynder mange virksomheder at ændre deres platforme til at efterleve forbrugernes behov. Nye teknologier såsom Internet of Things og digitale services, kan bidrage til at indsamle mere data om forbrugernes præferencer og behov. Studiet forsøger at undersøge, hvordan biograferne kan bruge digitale teknologier til at forbedre deres viden om forbrugerne, samt skabe personalisering. Opgaven er opbygget på grundprincipperne i business modellen STOF. I studiet er der blevet fortaget seks interviews, hvoraf de tre var med Nordisk Film medarbejdere, og de resterende med specialister indenfor privatlivspolitik og sensorer. Et spørgeskema er også blevet distribueret til 152 biografgængere, hvoraf ni efterfølgende interviews er blevet fortaget. Projektet har resulteret i en række anbefalinger til Nordisk Film Cinema. Disse inkluderer anbefalersystemer til personalisering, flere automatiserede processer, fokus på forbrugeren i organisationen, mere vidensdeling i Nordisk Film og en fremadrettet fokus på fremtidens biografgængere og deres behov.
SpecialiseringsretningMedieledelse
SprogEngelsk
Udgivelsesdato1 jun. 2018
Antal sider218
ID: 280202187