ChildCrowds: Et computer Vision baseret Crowd Gaming framework for børn

Studenteropgave: Speciale (inkl. HD afgangsprojekt)

  • Tommy Paaske Hansen
4. semester, Medialogi, Kandidat (Kandidatuddannelse)
Projektet presenteret her, er et forsøg på at skabe fundamentet for et Computer Vision basret Crowd Gaming framework til børn, gennem hvilket de kan indgå i kollaborativ leg.

En stor del af projektet er brugt på at analysere forskellige koncepter i relation til design og implementering af et sådant framework.
Dette inkludererer analyse af flok og gruppe opførsel, børns leg og de forskellige stadier af leg, definitioner af spil og spil-genrer så vel som en omfattende State Of The Art gennemgang af eksisterende Crowd interaktions projekter.
Analyse af Computer Vision teknikker, Crowd Gaming aktiviteter og hvordan man tester med en børne målgruppe er også inkluderet.

Efter analyse kapitlerne, præsenteres designet af et framework, der involverer et modificeret Playstation 3 eye kamera og farve segmentering af kemiske knæklys i video strømmen fra dette kamera.
3 forskellige interaktions paradigmer blev designet omkring gennemsnitspositioner af grønne og blå knæklys, og 3 spil blev designet til at evaluere frameworket, gennem disse interaktions paradigmer.

Endelig blev frameworket testet og evalueret gennem observation af 3 spil sessioner, skala spørgeskemaer og et fokusgruppe interview med 7 børn fra et fritidshjem.
SpecialiseringsretningSpil
SprogEngelsk
Udgivelsesdato30 aug. 2013
Antal sider108
ID: 80595580