A Puzzle of Casual and Hardcore Proportions: En Analyse af Casual og Hardcore spils Indhold og Kombination
Studenteropgave: Kandidatspeciale og HD afgangsprojekt
- Niels Haslund Grarup
4. semester, Interaktive Digitale Medier, Kandidat (Kandidatuddannelse)
I dette Project vil der blive set nærmere på Casual og Hardcore som begreber. Både spilindustrien og det akademiske miljø har længe haft problemer med at definere præcist hvad disse begreber omfatter. Der vil i dette projekt derfor forsøget at definere disse to. Derudover ønskes det også at se gå i dybden med disse områders tilknyttede spilelementer, i håb om at kunne kombinere disse i et spil som ville kunne interessere begge spilgrupper. Til at gøre dette vil der blive taget udgangspunkt i spillet XCOM: Enemy Within som en platform til videre design. Projektet vil afsluttes med et koncept som vil appellere til begge spillergrupper.
Sprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsesdato | 31 aug. 2005 |
Antal sider | 78 |
Emneord | Casual, Hardcore, Begreber, Analyse, termer, Spilindustrien, Interaction Desing, Interruptability, Time Investment, Userbilety |
---|
Billeder

A Puzzle of Casual and Hardcore Proportions - Forside