Blikkets måde at være blik på: Et strategisk koncept for en undervisningsapplikation.
Oversat titel
Practices of looking: A strategic concept for a teaching application.
Forfatter
Semester
4. semester
Udgivelsesår
2010
Afleveret
2010-09-27
Antal sider
53
Abstract
I masterprojektet undersøges på teoretisk niveau hvordan et en undervisningsapplikation kan introducere til en ”uselvfølgelig” tegnepraksis. Kulturelle forestillinger om tid, rum og synlighed gentænkes i forhold til en digitaliseret undervisningssituation, hvor der ikke finder nogen interaktion sted mellem underviser og de lærende, da de ikke er til stede sammen. Med udgangspunkt i afsender, dvs. underviseren etableres kriterier til et konceptet. Det sker med henblik på udvikling af nye læringspotentialer, lærerfunktion og organisering af brugerflade.
This project examines, within a systems theoretical frame, how to establish a strategic concept for a didactic design of a “teaching application”. This kind of teaching application can be described as a digital teaching tool, where no direct interaction between sender and recipients takes place as these are not present simultaneously. My proposal for a concept takes as a starting point the teacher and her didactic notions. Inspired by the research field Visual Culture, I suggest performative solutions and the social game as a media didactic strategy for a teaching application.
Emneord
