Forfatter(e)
Semester
4. semester
Uddannelse
Udgivelsesår
2011
Afleveret
2011-06-30
Abstract
Dette speciale fokuserer på inkluderende politiks konsekvenser for pædagogers arbejdsliv. Specialet konkluderer at pædagogen, som konsekvens af den inkluderende politik oplever en rollekonflikt, hvor pædagogen hverken kan være der for det ene barn eller for hele børnegruppen. Dette har en række konsekvenser, som stress og en følelse af utilstrækkelighed. Specialet konkluderer ligeledes at pædagogerne har en oplevelse af faglig stolthed, som en konsekvens af den inkluderende politik. Denne faglige stolthed bliver tolket som en bekræftelse af pædagogernes faglige identitet. På baggrund af den viden der er genereret om, hvilke konsekvenser det har for pædagogerne, når de to roller konflikter, anbefaler jeg afslutningsvist en større åbenhed, refleksion og diskussion om, hvornår social inklusion kan lade sig gøre i praksis, og hvornår det i stedet sætter pædagogen i en uhensigtsmæssig rollekonflikt.
Emneord
Kolofon: Denne side er en del af AAU Studenterprojekter — Aalborg Universitets studenterprojektportal. Her kan du finde og downloade offentligt tilgængelige kandidatspecialer og masterprojekter fra hele universitetet fra 2008 og frem. Studenterprojekter fra før 2008 kan findes i trykt form på Aalborg Universitetsbibliotek.
Har du spørgsmål til AAU Studenterprojekter eller Aalborg Universitets forskningsregistrering, formidling og analyse, er du altid velkommen til at kontakte VBN-teamet. Du kan også læse mere i AAU Studenterprojekter FAQ.