Manglende brug af scan og betal: Belyst fra kundens perspektiv i Sanistål
Oversat titel
Missing adoption of scan and pay: Illustrated from the customer's perspective in Sanistål
Forfatter
Semester
4. semester
Uddannelse
Udgivelsesår
2020
Afleveret
2020-06-04
Antal sider
72
Abstract
Formålet med dette projekt er at finde frem til, hvilke faktorer der forårsager, at mange kunder ikke benytter den nye teknologi, scan og betal. Projektet laves i et samarbejde med grossist virksomheden Sanistål, som for nylig har implementeret scan og betal i deres fysiske butikker og nu står overfor denne udfordring. For at finde frem til, hvilke faktorer, der skyldes manglende brug, udføres observationer og interviews i en af deres butikker. Ud fra det opsamlede data udarbejdes en tematisk analyse og på baggrund af denne og sammenholdelse med modellen UTAUT2, findes følgende faktorer: Forventet nytteværdi, Hedonisk værdi, Social indflydelse, Omstændigheder samt Forventet indsats. På baggrund af dette gives anbefalinger med udgangspunkt i Foggs Adfærdsmodel til, hvorledes disse kan ændres, så kunderne i Sanistål fremadrettet benytter scan og betal.
