Forfatter(e)
Semester
4. semester (INF10 - speciale)
Uddannelse
Udgivelsesår
2006
Afleveret
2012-02-14
Abstract
'Formålet med dette projekt er at afdække og forsøge at forstå, hvordan en virksomhed kan arbejde for at skabe loyale relationer til sine kunder. Herved belyses relationsmarkeds-føringsteorien, men for også at demonstrere de teoretiske loyalitetselementer i praksis inddrages tre cases. Hovedproblemstillingen, der besvares, er: Hvordan kan en virksomhed skabe loyale kunderelationer med Internettet som værktøj? Det konkluderes, at Internetmediets kommunikative karakteristika kan gavne loyalitetsopbygningen, idet muligheden for en-til-en og mange-til-mange kommunikation er til stede, hvis Internetmediet inddrages i markedsføringen. Ved at interagere med kunderne kan virksomheden få kendskab til de loyalitetsskabende faktorer og på baggrund heraf påvirke disse, så loyale kunderelationer kan udvikles. De teoretiske pointer illustreres i praksis af det arbejde, Tryg, Amazon.com og Aarstiderne.com har udført for netop at skabe loyale kunderelationer.'
Kolofon: Denne side er en del af AAU Studenterprojekter — Aalborg Universitets studenterprojektportal. Her kan du finde og downloade offentligt tilgængelige kandidatspecialer og masterprojekter fra hele universitetet fra 2008 og frem. Studenterprojekter fra før 2008 kan findes i trykt form på Aalborg Universitetsbibliotek.
Har du spørgsmål til AAU Studenterprojekter eller Aalborg Universitets forskningsregistrering, formidling og analyse, er du altid velkommen til at kontakte VBN-teamet. Du kan også læse mere i AAU Studenterprojekter FAQ.