Facilitering gennem LEGO Serious Play
Oversat titel
Forfatter
Semester
4. semester
Uddannelse
Udgivelsesår
2010
Afleveret
2010-05-11
Antal sider
73
Abstract
Med udgangspunkt i metoden LEGO Serious Play undersøges facilitatorrollen. Gennem en række workshops laves der brugerobservationer, som efterfølgende fortolkes og omdannes til spørgsmål for endelig at indgå i en optimering af facilitatorrollen. Besvarelserne tager udgangspunkt i et interview med Louise Møller Nielsen. Yderligere er Richard Franciscos teori omkring i “De fem niveauer for interpersonel kommunikation” afprøvet på en gruppe studerende for yderligere at kunne undersøge facilitatorens mulige påvirkning på workshop-deltagerne.
With underlying basis in the method LEGO Serious Play the role of facilitating is investigated. Through a series of workshops there has been made user observations which have been interpreted into questions and finally answered. The answers takes it basis in an interview with Louise Møller Nielsen. Finally Richard Franciscos theory "The five levels of interpersonal communication" is investigated to study the influence on the workshop contenders.
Emneord
