Eye tracking Deaf People’s Metacognitive Comprehension Strategies on the Internet
Translated title
Eye tracking af døves brug af metakognitive læsestrategier
Authors
Term
4. term
Education
Publication year
2011
Submitted on
2011-05-30
Pages
45
Abstract
Neurologi i forhold til tegnsprog blev undersøgt sammen med forskellige aspekter af hukommelsen for tegnsprogs brugere. Dette ledte til en undersøgelse af metakognitive læsestrategier i forhold til når døve mennesker læser på internettet. En testgruppe af døve testpersoner og en kontrolgruppe af hørende testpersoner blev testet i et between subjects design eksperiment. Begge grupper blev testet på tre fiktive hjemmesider med et stigende sværhedsniveau i forhold til læsning. Testpersonernes brug af metakognitive læsestrategier blev opfanget med en eye tracker. Resultatet af eksperimentet var at begge grupper brugte det samme antal strategier, men at frekvensen af deres brug var forskellig grupperne imellem. De døve testpersoners brugte strategien ”search and match” mere end de hørende testpersoner.
The neurology in relation to sign language was investigated together with the different memory systems used when using sign language. This led to an investigation of the metacognitive comprehension strategies used by deaf people while reading on the Internet. A test group of deaf test subjects and a control group of hearing test subjects were tested in a between subjects design experiment. Both groups were tested on three fictitious websites with rising reading difficulty. The usage of the metacognitive comprehension strategies of the test subjects were obtained via an eye tracker. The results of the experiment were that both groups used the same number of strategies, but the frequency of their usage was different. The deaf test subjects used the strategy of “search and match” more than the hearing test subjects
Documents
