AAU Studenterprojekter - besøg Aalborg Universitets studenterprojektportal
Et masterspeciale fra Aalborg Universitet
Book cover


Evaluering og metodeudvikling af blended learning på HD studiet på SDU

Oversat titel

Semester

4. semester

Udgivelsesår

2009

Afleveret

Antal sider

0

Abstract

I dette afslutningsprojekt på MIL-uddannelsen gennemføres en evaluering af det undervisningskoncept med blended learning, der i dag anvendes på SDU. Evalueringen er meget omfattende, og omfatter både evaluering af aftagerne, af lærerne, af administrationen og ikke mindst af de studerende vurdering af det nuværende undervisningskoncept. På baggrund af denne evaluering konkluderes det, at det i forbindelse med videreudvikling af konceptet er hensigtsmæssigt at arbejde videre med lærerrollen, med didaktisk design og med narrativ anvendelse af de videofilm, der i dag er et væsentligt element i konceptet. På baggrund af evalueringerne og overvejelser over de nævnte elementer, opstilles der et forslag til, hvorledes det nuværende undervisningskoncept på HD-uddannelsen på SDU kan videreudvikles.

This master thesis is an evaluation of the teaching concept of blended learning currently used at The HD Graduate Diploma at SDU. Both customers, lecturers, administrative staff and students were asked to assess the current blended learning concept but we have emphasized the voice of the students. Based on this extensive evaluation the following conclusions emerged: The role of lecturer as well as the teaching design should be developed according to the learning concept. The current use of videos is both satisfactory and essential but the videos would benefit from the addition of a narrative approach. Based on the analysis of the evaluations the thesis offers a proposal for further development of the current educational concept at the HD Graduate Diploma at SDU.