Empowering youth through sustainable innovation: A techno-anthropological study of the citizen social science project at Københavns åbne gymnasium: A techno-anthropological study of the citizen social science project at Københavns åbne gymnasium
Translated title
Styrkelse af unge gennem bæredygtig innovation: En tekno-antropologisk undersøgelse af det borgerlige samfundsvidenskabelige projekt på Københavns åbne gymnasium: En tekno-antropologisk undersøgelse af det borgerlige samfundsvidenskabelige projekt på Københavns åbne gymnasium
Term
4. term
Education
Publication year
2023
Submitted on
2023-03-16
Pages
49
Abstract
I de senere år er en voksende offentlig og politisk diskurs om ungdomsdeltagelsesunderskud og utilfredshed dukket op på tværs af det europæiske samfund. Imidlertid har unge i årtier reageret på deres viden og bekymringer om klimaændringer ved at kræve handling fra politiske aktører. På trods af beslutsomheden og deres succes med at fremhæve klimaændringernes profil som et presserende mål, er lidt blevet omsat til handling på grund af de unges manglende indflydelse til at påvirke øjeblikkelig politikændring. Denne afhandling er derfor bygget på en tekno-antropologisk undersøgelse af, hvordan unges deltagelse i bæredygtig udvikling kan føre til empowerment. Undersøgelsen er bygget på multimetodetilgangen af youth citizen social science og den teoretiske forståelse critical theory of technology.
In recent years, growing public and political discourse about youth participation deficit and youth dissatisfaction have emerged across European societies. However, youth have for decades responded to their knowledge and concerns about climate change by demanding action from political actors. Despite the determination and their success in raising the profile of climate change as a pressing issue, little has been translated into action because of the youth’s lack of power to influence immediate policy change. The nature of this thesis is therefore built upon a techno- anthropological study on how youth participation in sustainable development can lead to empowerment. The study is built upon the multimethod approach of youth citizen social science and the theoretical understanding of critical theory of technology.
Keywords
Documents
