Forfatter(e)
Semester
4. semester
Udgivelsesår
2010
Afleveret
2010-06-02
Antal sider
55 pages
Abstract
I et forsøg på at gøre kemiundervisningen mere visuel inddrages Internettets ressourcer i gennemgangen af kemi C’s kernestof i en samfundsfaglig klasse. I et didaktisk design, der er karakteriseret af lærerstyring, udfordringer, konsultativ interaktivitet og par-samarbejde, arbejder eleverne med animationer af kemiske reaktioner. Der er en klar forbedring af deres evne til at konstruere mentale modeller af det partikulære niveau, så de bedre kan tolke det symbolske niveau.
the ressources of the net are used in a sophmore chemistry class in the danish high school. The didactical design is characterised by the pupils production of signs, repetition, consultative interaction, the pupils working in pairs and the teacher's rhetorical organisation of the pupils work.By working with the animations the pupils became much better at constructing mental models of the particulate level and combining the particulate and the symbolic level.
Emneord
Kolofon: Denne side er en del af AAU Studenterprojekter — Aalborg Universitets studenterprojektportal. Her kan du finde og downloade offentligt tilgængelige kandidatspecialer og masterprojekter fra hele universitetet fra 2008 og frem. Studenterprojekter fra før 2008 kan findes i trykt form på Aalborg Universitetsbibliotek.
Har du spørgsmål til AAU Studenterprojekter eller Aalborg Universitets forskningsregistrering, formidling og analyse, er du altid velkommen til at kontakte VBN-teamet. Du kan også læse mere i AAU Studenterprojekter FAQ.