Elevers udbytte af at arbejde med animationer i kemiundervisningen på stx
Oversat titel
Forfatter
Semester
4. semester
Udgivelsesår
2010
Afleveret
2010-06-02
Antal sider
55
Abstract
I et forsøg på at gøre kemiundervisningen mere visuel inddrages Internettets ressourcer i gennemgangen af kemi C’s kernestof i en samfundsfaglig klasse. I et didaktisk design, der er karakteriseret af lærerstyring, udfordringer, konsultativ interaktivitet og par-samarbejde, arbejder eleverne med animationer af kemiske reaktioner. Der er en klar forbedring af deres evne til at konstruere mentale modeller af det partikulære niveau, så de bedre kan tolke det symbolske niveau.
the ressources of the net are used in a sophmore chemistry class in the danish high school. The didactical design is characterised by the pupils production of signs, repetition, consultative interaction, the pupils working in pairs and the teacher's rhetorical organisation of the pupils work.By working with the animations the pupils became much better at constructing mental models of the particulate level and combining the particulate and the symbolic level.
Emneord
