Forfatter(e)
Semester
4. semester
Uddannelse
Udgivelsesår
2005
Afleveret
2007-01-10
Antal sider
78 pages
Abstract
Dette speciale behandler fordelen ved at anvende narrative fortællinger i e-læring. Gennem en teoretisk aflaring af narrativitet, set i forhold til interaktivitets- og legeteorier, undersøges og bevises fortællingens funktion som fremmende for brugernes indlevelse, oplevelse og læring. Analysen bygger på e-læringsproduktet "Coaching & Mentoring" skabt af Zenaria A/S, samt fire interviews med brugere af programmet.
Emneord
Læring ; Oplevelse ; Narrativitet ; E-læring ; Fortælling ; Multimedier ; Indlevelse ; E-learning
Kolofon: Denne side er en del af AAU Studenterprojekter — Aalborg Universitets studenterprojektportal. Her kan du finde og downloade offentligt tilgængelige kandidatspecialer og masterprojekter fra hele universitetet fra 2008 og frem. Studenterprojekter fra før 2008 kan findes i trykt form på Aalborg Universitetsbibliotek.
Har du spørgsmål til AAU Studenterprojekter eller Aalborg Universitets forskningsregistrering, formidling og analyse, er du altid velkommen til at kontakte VBN-teamet. Du kan også læse mere i AAU Studenterprojekter FAQ.