AAU Studenterprojekter - besøg Aalborg Universitets studenterprojektportal
Et masterspeciale fra Aalborg Universitet
Book cover


Dans og bevægelse i idræt: Dans og bevægelse i idræt

Oversat titel

Dance in physical education: Dance in physical education

Semester

4. semester

Udgivelsesår

2017

Afleveret

Antal sider

51

Abstract

Denne opgave undersøger fænomenet dans og bevægelse i idrætsfaget, på læreruddannelsen, herunder æstetiske læreprocesser. Undersøgelsens mål er at belyse den studerendes oplevelse af dans og bevægelse, ud fra et fænomenologisk synspunkt, med en hermeneutisk tilgang analyseres og fortolkes gennem kvalitative metoder.

This article provides a study of the phenomenon aesthetic learning processes in dance and gymnastics within the education as a physical education teacher. The study seeks to reflect and produce insight of the students and the teachers experiences of aesthetic learning processes in dance and gymnastics. This will appear through phenomenological and hermeneutic qualitative research and the methods used are among others the semi structured interview, reflexion notes and document analysis. Keywords: Phenomenology, hermeneutics, aesthetic learning processes, emotions and experiences in dance, physical education teacher