AAU Studenterprojekter - besøg Aalborg Universitets studenterprojektportal
A master thesis from Aalborg University

Et kompleksitetsteoretisk blik på implementeringen af folkeskolereformen -med afsæt i en case fra folkeskolen undersøges kompleksiteten i implementeringen af et reformtiltag

[A complexity persepecive on the implementation of the Danish school reform]

Forfatter(e)

Semester

4. semester

Uddannelse

Udgivelsesår

2018

Afleveret

2018-05-31

Antal sider

80 pages

Abstract

Specialet er udarbejdet på baggrund af en undersøgelse af implementeringen af tiltaget Data i praksis som skal understøtte folkeskolereformens mål. Det er en empirisk undersøgelse som er udført på Godthåb Skole og er baseret på interviews af ledere og medarbejdere. Empirien er analyseret ud fra et kompleksitetsteoretisk perspektiv på organisatoriske forandringer og viser at reformtiltaget ikke lader sig implementere ud fra en lineær logik. Analyserne viser at sammenfletningen af medarbejdernes forskellige intentioner og gensidige afhængighed bevirker implementeringen af Data i praksis udvikler sig uforudsigeligt, samt at skolelederens magt til at styre tiltaget fremtræder begrænset.

Emneord

Dokumenter


Kolofon: Denne side er en del af AAU Studenterprojekter — Aalborg Universitets studenterprojektportal. Her kan du finde og downloade offentligt tilgængelige kandidatspecialer og masterprojekter fra hele universitetet fra 2008 og frem. Studenterprojekter fra før 2008 kan findes i trykt form på Aalborg Universitetsbibliotek.

Har du spørgsmål til AAU Studenterprojekter eller Aalborg Universitets forskningsregistrering, formidling og analyse, er du altid velkommen til at kontakte VBN-teamet. Du kan også læse mere i AAU Studenterprojekter FAQ.